Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane na III piętrze w pokoju biurowym, dwuosobowym, w budynku B (wejście od ul. ks. S. Konarskiego 1-3 posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami, winda, toaleta nie jest odpowiednio dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami).
Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku A i pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.
Zakres zadań
- udziela informacji telefoniczne klientom zewnętrznym w sprawach dotyczących pobytu i wjazdu cudzoziemców spoza Unii Europejskiej oraz obywateli Unii Europejskiej i Zjednoczonego Królestwa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w celu zapewnienia merytorycznej obsługi klientów cudzoziemskich,
- monitoruje na bieżąco planowane oraz wprowadzane zmiany w przepisach prawa regulujących wjazd, pobyt i pracę cudzoziemców spoza Unii Europejskiej oraz obywateli Unii Europejskiej i Zjednoczonego Królestwa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w celu udzielania informacji klientom,
- udziel informacji oraz weryfikuje dostarczone przez klientów dokumenty dotyczące prowadzonych przez Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców postępowań w sprawie pobytu i wjazdu cudzoziemców spoza Unii Europejskiej oraz obywateli Unii Europejskiej i Zjednoczonego Królestwa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w celu zapewnienia merytorycznej obsługi klientów cudzoziemskich,
- monitoruje oraz proponuje zmiany i aktualizacje informacji dotyczących wjazdu, pobytu, i pracy cudzoziemców spoza Unii Europejskiej oraz obywateli Unii Europejskiej i Zjednoczonego Królestwa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej umieszczanych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz na stronie internetowej www.cudzoziemiec.bydgoszcz.pl
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze obsługi cudzoziemców w administracji publicznej (kopie świadectw pracy na zakończone okresy zatrudnienia i/lub kopie zaświadczeń o trwających stosunkach pracy i/lub kopia zaświadczenia o odbyciu stażu, wydane przez właściwy powiatowy urząd pracy)
- Znajomość przepisów: ustawy o cudzoziemcach, ustawy o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (rozdział 1, 16), ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej
- Umiejętności niezbędne: umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office, umiejętność stosowania prawa w praktyce
- Kompetencje niezbędne: efektywna komunikacja, odporność na stres, asertywność
- Niefigurowanie w Kartotece Karnej Krajowego Rejestru Karnego
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języków obcych: język ukraiński na poziomie B1, język angielski na poziomie B1
- Znajomość przepisów: ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie